Dopisywanie – przekazanie i obsługa informacji o zadłużeniu – protokół Nicci i serwis Siddin
Dlaczego użytkownicy Twojego systemu powinni przekazywać informacje do KRD BIG SA?
Problem zatorów płatniczych i niezapłaconych należności dotyka każdą firmę w Polsce, nierzadko ograniczając jej funkcjonowanie. Skala problemu powoduje, że wierzyciele często są zmuszeni ograniczyć inwestycje i zatrudnienie. Dlatego też stworzyliśmy usługę pozwalającą na
wprowadzenie dyscypliny płatniczej i skuteczne odzyskiwanie należności.
Jeżeli twój klient przekaże do systemu KRD informacje o swoim dłużniku, będą one widoczne dla wszystkich osób korzystających z usług KRD. Od tej pory:
-
banki,
-
firmy pożyczkowe,
-
leasingi,
-
towarzystwa ubezpieczeniowe,
-
telecomy,
-
dostawcy energii
i wszystkie firmy, które zrzeszamy, mogą ograniczyć dłużnikowi dostęp do swoich usług, przyczyniając się do skutecznego odzyskania należności.
Tylko od Ciebie zależy, czy udostępnisz w swoim systemie funkcjonalność wezwania do zapłaty
i przekazania sprawy do KRD,
zwiększając szansę Twoich klientów na odzyskanie długu.
Jak działa protokół Nicci i serwis Siddin?
Przekazanie sprawy do KRD BIG SA realizuje asynchroniczny protokół Nicci i serwis Siddin.
Przekazana sprawa (zawierająca informacje na temat dłużnika i należności) jest weryfikowana
i publikowana w rejestrze po przetworzeniu w kolejce zadań.
Specyfika rozwiązania:
-
realizuje samodzielny i skuteczny proces odzyskiwania należności i jednocześnie może być częścią bardziej złożonego procesu windykacji,
-
rozwiązanie jest oparte o regulacje prawne i spełnia wymogi ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych,
-
technologia oparta jest o uniwersalny standard XML umożliwiający integrację z każdym systemem,
-
weryfikacja i przetwarzanie transz jest realizowane na serwerach KRD BIG SA i nie obciąża systemu klienta,
-
serwis obsługuje masowe przekazywanie zleceń, składających się nawet z wielu tysięcy spraw.
Opis techniczny / Dokumentacja